Nie bójmy się techniki, myślenia nie da się zastąpić – podsumowanie XVIII DKA

Nie bójmy się techniki, myślenia nie da się zastąpić – podsumowanie XVIII DKA

To była wyjątkowa konferencja, praktyczna i biznesowa. Wyniesiemy z tych trzech dni nieprzeliczone pomysły i inspiracje – podsumował XVIII DKA Krzysztof Burnos, prezes PIBR.

Co składa się na nasze długofalowe bezpieczeństwo, o którym mowa w haśle konferencji? – zastanawiał się Krzysztof Burnos podczas wspólnego z przewodniczącymi poszczególnych sesji plenarnych podsumowania tegorocznej Konferencji Audytingu. I wyliczał: zdolność przyciągania młodych pokoleń, wyjście z niszy audytu sprawozdań finansowych, zrozumienie i zintegrowanie w swojej działalności najnowszych technologii, a także doskonalenie komunikacji z klientami. Musimy mówić do nich językiem biznesowym, nie księgowym. To jeden z podstawowych warunków, by stać się dla nich atrakcyjnymi doradcami.

Wtórowali mu Hanna Sztuczyńska Jan LetkiewiczMamy wiedzę i umiejętności, które możemy zastosować także poza audytem, kluczem jest tu lepsza komunikacja z klientami i między sobą. Pozostali prowadzący także podzielali optymistyczny punkt widzenia. Doszliśmy do wniosku, że MSB to szansa na rozwój dla małych, trzeba tylko połączyć wiedzę z praktycznym myśleniem – podsumowała swój panel Barbara Misterska-DraganOdnoszę wrażenie, że trochę straszymy się rozwojem technologii. Jestem wielkim entuzjastą data analytics, ale myślenia nie da się zastąpić – mówił Andrzej KarpiakTo prawda, że zwiększyły się wymagania wobec biegłych rewidentów. Musimy więc ocenić własne ryzyka tak, jak na co dzień oceniami ryzyka klientów, dokonać wyboru modelu biznesowego odpowiadającego naszej akceptacji ryzyka, i dobrać do niego odpowiednie ubezpieczenie – uspokajała Ewa Jakubczyk-Cały. Dodała, że przez biegłymi trudne, ale ciekawe wyzwanie opracowania nowych modeli asekuracji – dotychczasowe, uwzględniające tylko relację audytor-klient, już bowiem nie wystarczą. Podobną refleksją podzieliła się Ewa SowińskaStare rozwiązania już nie działają, trzeba wymyślać nowe. Ale to nie znaczy, że dotychczasowe doświadczenia nie są cenne. Potrzebujemy świadomości zmian – i zmiany świadomości. Zauważyła też, że w niektórych dziedzinach – choćby najnowszych technologii – obecni mistrzowie muszą być gotowi do przyjęcia roli uczniów.